Ön Ödemeli Rezervasyon İle Restoranlar İçin Maliyet Kontrolü

Life Of Pix adlı kişinin Pexels'daki fotoğrafı

Ön Ödemeli Rezervasyon İle Restoranlar İçin Maliyet Kontrolü

Rezervasyon sistemlerinde meydana gelen aksaklıkların ve uzun bekleme listelerinin en büyük nedenlerinden biri de no-show rezervasyonlardır. Bu durum, sıklıkla tekrarlandığında aynı zamanda işletmeler için büyük bir maliyet ve itibar kaybına yol açar. Bir restoranın başarı oranı ne kadar yüksek olursa olsun rezervasyon sistemindeki aksaklıklarla ilgili negatif yorumlar, potansiyel müşterilerin tercihlerini olumsuz yönde etkileyebilir. Rezervasyon yönetimi sisteminize yalnızca ön ödemeli rezervasyon modülü ekleyerek restoranınızın No-Show oranlarını minimuma indirebilir ve maliyet kontrolü sağlayabilirsiniz. Nasıl mı? Gelin birkaç adımda aklınızdaki sorulara yanıt verelim.

Fazla Maliyetlerin Önüne Geçin

Rezervasyon yönetim uygulaması ile restoranların günlük ve haftalık stok ve ihtiyaç analizlerini kolaylıkla yapması mümkündür. Ancak rezervasyonuna gelmeyen misafir oranının yüksek olması, restoranınız için aynı zamanda büyük bir yiyecek israfı yaratabilir.

Ön ödemeli rezervasyon, misafirlerinizin rezervasyon yaptırmak için ekstra bir ödeme adımını kabul etmesi demektir ki rezervasyonu için ödeme yapma aşamasındaki bir misafirin nispeten yüksek kararlılığa sahip olduğunu söylemek mümkündür. Aynı şekilde misafirleriniz, rezervasyonunu iptal ettirmek istediğinde yine bir ödeme iadesi adımı ile karşılaşacağının bilincindedir. Bu nedenle herhangi bir kararsızlık anında rezervasyonunu doğrudan iptal etmek yerine zamanında yetişmeyi tercih edebilir.

Tamamiyle psikolojik bir süreç olan tüm bu adımlar, misafirlerinizin rezervasyonuna gelme oranının artması ile doğrudan orantılıdır. Bu da restoranınızın malzeme ihtiyacından porsiyon hesabına dek tüm kaynak planlamasını çok daha verimli bir şekilde yapmanızı, dolayısıyla büyük oranda önüne geçilmesini sağlar.

Planlı ve Homojen Rezervasyon Dağılımı Sağlayın

Gerek lokal restoranların gerekse sevilen metropol restoranlarının en büyük ortak özelliği, belirli günlerdeki talep yoğunluğudur. Yorucu bir haftanın stresini favori restoranında atmak isteyen pek çok misafiriniz Cumartesi akşamı aynı saatte restoranınızda olmak isteyebilir. Ön ödemeli rezervasyon, bu konuda gerçekten kararlı olan misafirlerinizi, yemek planını bir saat sonra ya da bir sonraki güne de erteleyebilecek olanlardan ayırt etmenizi sağlar.

Restoranınızda en iyi masaya sahip olmak isteyen misafirleriniz, rezervasyon konusunda olabildiğince erken davranmak isteyecek ve bunun için cüzi miktarlarda ön ödeme yapmaya istekli olacaktır. Bu da aşırı yoğun saatleri hafifleterek planlı ve homojen rezervasyon dağılımı yapmanıza olanak tanır. Ayrıca ekonomik açıdan yoğun günlere önceden hazırlıklı olmanızı ve misafirlerinizi ön ödemeli erken rezervasyona teşvik ederek uzun bekleme listelerini önceden rezerve masalara dönüştürmenizi sağlar.

Kârınızı Maksimize Edin

Restoran yönetimi yaparken ön ödemeli rezervasyon almak, restoranınızın verimliliğini önemli ölçüde arttırır. Yoğun ve sakin günleri önceden öngörebilmenize olanak tanıyan bu sistemle, günlük ve haftalık kaynak planlamanızı kolaylıkla yapabilir, rezervasyonların takvime homojen şekilde dağılmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca geleneksel rezervasyon sistemine nazaran daha az risk içeren bu modül sayesinde misafiriniz rezervasyonuna gelmese bile önceden ödemeye gönüllü olduğu ön ödeme miktarı ile zararınızı karşılayabilir, restoran olarak her iki durumda da avantajlı ve kârlı pozisyonunuzu koruyabilirsiniz.

Rezervem'in Ön Ödemeli Rezervasyon özelliği ile daha detaylı bilgi almak için buraya tıklayın.

Güncel Blog Yazılarımız

Ücretsiz olarak online rezervasyon alın ve dijital çağı yakalayın
Ücretsiz olarak online rezervasyon alın ve dijital çağı yakalayın

İnternetin tüm olanaklarından yararlanarak restoran rezervasyon süreçlerini yürütmek, dijital çağın getirdiği rekabetçi koşullara ayak uydurmak ve her kanaldan yeni müşterilere ulaşmak açısından oldukça önemlidir. Rezervasyonları, yalnızca tek kanal ...

Misafirlerinizi Özel Hissettirmenin Etkili Bir Yolu: Geri Bildirimler
Misafirlerinizi Özel Hissettirmenin Etkili Bir Yolu: Geri Bildirimler

Ticari işletmelerin istikrarlı ve ivmeli bir büyüme yakalamasının yolu, müşterileriyle güçlü bir bağ kurmalarından geçer. Müşterilerle olan pozitif iletişim ve etkileşim, insani duygularla beslendiğinde kuvvetli bir bağ kaçınılmaz hale gelir. Özellik...

A’la Carte restoranı olan otellerde neden rezervasyon yönetim sistemi kullanılmalı?
A’la Carte restoranı olan otellerde neden rezervasyon yönetim sistemi kullanılmalı?

Teknolojinin hayatımızın büyük bir parçasında yer aldığı şu dönemde Fine-Dining restoranlarda olduğu gibi A’la Carte hizmet veren restorana sahip otellerin de hizmet kalitesine teknolojiyi entegre etmesi şart oluyor.