Sunset Grill&Bar Restoran Rezervasyon Uygulaması

Sunset Grill&Bar Restoran Rezervasyon Uygulaması

İstanbul Boğazı'nın en güzel manzaralarından birine hakim Ulus Parkı'nda konumlanan ve 1994 yılından beri İstanbul'un "fine dining" geleneğinin en seçkin temsilcilerinden biri olan Sunset Grill&Bar, kurucusu olan Barış Tansever'in "Başarı bahşedilmez, kazanılır" vizyonu ile misafirleriyle kurduğu iletişimi güçlendirmek ve No-Show olarak ifade edilen, misafirin rezervasyona gelmemesi durumundan yaşadığı olumsuzluklarla etkili biçimde mücadele edebilmek ve mevcut kapasitesini en verimli şekilde kullanarak müşteri memnuniyetini daha da arttırmak adına bir restoran rezervasyon uygulaması içerisindeydi.

Aynı zamanda yeterli derecede destek alınamayan ve uzun bir süre önce Türkiye'den çekilme kararı alan TripAdvisor'un geliştirmiş olduğu mevcut restoran rezervasyon uygulaması TheFork yerine, Türkiye'de geliştirilmiş, yürürlükte olan K.V.K.K. (Kişisel Verilerin Korunması Konunu) ile uyumlu ve günümüz ihtiyaçlarını karşılayabilecek çözümler sunan ve her zaman destek alabilecekleri bir restoran rezervasyon sistemi ve güçlü bir CRM çözümüne ihtiyaç duyuyordu.

Sunset Grill&Bar Restoran Rezervasyon Uygulaması

Sunset Grill&Bar'ın hedefleri nelerdi?

  • Hafta sonları ve özel günlerde karşılaşılan No-Show durumu ile etkin ve güçlü bir şekilde mücadele etmek
  • Rezervasyon yönetim süreçlerini daha verimli hale getirmek
  • Restoran kapasitesini en verimli şekilde kullanabilmek
  • Misafirleri ile kurulan iletişimi güçlendirmek
  • Misafirlerine sunduğu eşsiz deneyimi daha da iyi bir noktaya getirmek
  • Web sitesi ve Instagram hesabından rezervasyon alabilmek
  • Anlaşmalı olduğu kurumlardan gelen rezervasyonların takibi, yönetimi ve raporlamasını sağlamak
  • Misafirlerden geri bildirimler alabilmek
Sunset Grill&Bar Restoran Rezervasyon Uygulaması

Sunset Grill&Bar'ın hedeflerine ulaşabilmesi için neler yaptık?

  • No-Show durumu ile etkili biçimde mücadele edebilmek adına, özellikle en yoğun olan Cuma, Cumartesi günleri ve özel günlerde (Yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü vb.) rezervasyonlarının kabul edilebilmesi için misafirlerden kredi kartı ile ön ödeme (provizyon) talep edebilmesini sağladık. Rezervem'in bu özelliği sayede, gerçeklik payı olmayan rezervasyonların güçlü biçimde elenmesini sağladık. Gerçek anlamda Sunset'e gelmek isteyen misafirlere, kredi kartlarından ön ödemelerini yaptıklarında rezervasyonlarının onaylandığını bildiren sms ve e-posta mesajları göndererek onları bilgilendirdik.
  • Günümüzde insanlar bir yetkili ile görüşmek yerine, işlemlerini kendileri yapmak istiyor. Misafirlere gönderilen sms ve e-posta mesajları içerisindeki bağlantı (link) ile unutulan veya farklı sebeplerden dolayı iptal bildirimi yapılmayan rezervasyonları için kolayca iptal bildirimde bulunabilecekleri Misafir Rezervasyon Bilgilendirme uygulamasına erişebilmelerini ve iptal bildirimlerini yapabilmelerini sağladık.
  • Rezervasyonlarla ilgili sms ve e-posta mesajları göndererek misafirleri bilgilendirdik.
  • Yaklaşan rezervasyonlarla ilgili hatırlatma amaçlı sms ve e-posta mesajları göndererek misafirleri bilgilendirdik.
  • Misafirlere, rezervasyonları ile ilgili tüm değişiklikler için sms ve e-posta mesajları ile bilgi almalarını sağladık.
  • Rezervasyon ekibi için Rezervem'in kullanıcı dostu arayüzleri ve güçlü altyapısı ile kolayca rezervasyon oluşturulması sağladık. Farklı görünümlerle rezervasyonların yönetilmesini daha kolay bir hale getirdik.
  • Sunset Grill&Bar'ın web sitesi için hazırladığımız rezervasyon modülü ile misafirlerinden doğru bilgilerle (Ad Soyad, Cep Telefonu ve E-Posta Adresi) ücretsiz olarak rezervasyon alabilmesini sağladık.
  • Instagram hesabı üzerinden ücretsiz ve doğru bilgilerle (Ad Soyad, Cep Telefonu ve E-Posta Adresi) rezervasyon alınabilmesini sağladık.
  • Misafirlerin cep telefonu bilgilerinden konuştukları dili algılayıp, kendi dillerinde sms ve e-posta mesajları gitmesini sağladık.
  • Anlaşmalı kurumlardan (Oteller, Acentalar vb.) gelen rezervasyon taleplerini yönetmek ve bunun için ayrılan insan gücünün korunması adına, ilgili kurumlara sınırlandırılmış özellikleri olan ve kolayca rezervasyon oluşturabilecekleri ekranlar hazırladık.
  • Rezervem'in misafir geril bildirimleri özelliği sayesinden misafirlere sms ve e-posta bildirimleri yaparak restoranda yaşadıkları deneyim hakkında kolayca geri bildirim yapabilmelerini sağladık.
  • Ülkemizdeki yürürlükte olan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na istinaden misafirlerin kişisel bilgilerinin korunmasını ve sadece yetkili kişiler tarafından erişilebilir hale gelmesini sağladık.
  • Yine ülkemizde yürürlükte olan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereği, kişisel veriler Türkiye'de hizmet veren Rezervem Sunucularında tutularak bilgilerin yurtiçinde kalmasını sağladık.
Sunset Grill&Bar Restoran Rezervasyon Uygulaması

Sonuçlar

  • Misafirlerden kredi kartı ile ön ödeme talep ederek No-Show oranlarını %90 oranında düşürdük.
  • Misafirlere rezervasyonları ile ilgili ve hatırlatma amaçlı gönderdiğimiz sms ve e-posta bildirimleri ile No-Show oranlarının düşürülmesine %20 oranında katkı sağladık.
  • Misafirlere, herhangi bir yetkili ile görüşmek zorunda olmadan rezervasyonlarını iptal edebilme hakkı verdik, böylece No-Show oranlarının düşürülmesine %20 katkı sağladık.
  • Sunset Grill&Bar daha kolay ve kullanışlı bir rezervasyon sistemi ile rezervasyonlarını %70 daha verimli yönetmesini sağladık.
  • Sunset Grill&Bar web sitesinden doğrudan rezervasyon sistemine gelen rezervasyonlar almasını sağladık. Telefon ve e-posta tarfiğini düşürerek operasyonel anlamda %37 verimlilik sağladık.
  • Instagram sayfası üzerinden doğrudan ve ücretsiz olarak rezervasyon sistemine düşen rezervasyonlar almasını sağlayarak operasyonel anlamda %43 verimlilik sağladık.
  • Misafirlerden doğru şekilde iletişim bilgileri alarak misafir veritabanının sağlıklı bir şekilde büyütülmesine %94 oranında katkı sağladık.
  • Anlaşmalı kurumlardan gelen rezervasyon taleplerinin yönetiminden kaynaklı iş yükünü %92 oranında düşürdük.
  • Misafirlerden alınan geri bildirimlerle misafir memnuniyetinin arttırılması için etkili bir çözüm sunurak hizmet kalitesinin korunması ve arttırılmasına %63 oranında katkı sağladık.
  • Sunset Grill&Bar artık Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile uyumlu bir rezervasyon sistemine sahip oldu ve yasal sorumluluklarını yerine getirmiş oldu.
  • Sağlanan tüm bu çalışmalar sayesinde Sunset Grill&Bar'ın operasyonel süreçlerinin yönetiminde toplamda %87 verim sağlanmış oldu.

Fine-Dining restoranlar için restoran yönetimi, rezervasyon yönetimi ve masa yönetiminin misafir memnuniyeti için ne kadar önemli olduğunu ve operasyonel verimliği arttırdığını söylemek gerekir. No-Show durumu ile etkin biçimde mücade etmek ve bundan dolayı oluşan kayıpları önlemek adına ön ödeme talep etmenin ne kadar etkili olduğunu belirtmekte gerekir. Sadece hatırlatma amaçlı gönderin sms ve e-posta mesajlarının bile No-Show durumu ile mücadele etmede etkili sonuçlar elde edildiğini söyleyebiliriz.

Misafir geri bildirimlerinin hizmet kalitesinin ölçümlenmesinde önemli bir rol oynadığını, müşteri memnuniyetini arttırmak ve olası sorunları tespit etmek adına etkili bir yöntem olduğu da yadsınamaz bir gerçek.

Başarısı kanıtlanmış bir restoran rezervasyon uygulaması ile Sunset Grill&Bar'ın yakalamış olduğu bu eşsiz başarıya sizler de kendi restoranlarınızda ulaşmak için 0212 211 86 44 numaralı telefondan veya info@rezervem.com.tr e-posta adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Başarı, dijital dönüşümden geçiyor! Bu başarıya Rezervem ile siz de ulaşabilirsiniz.

Rezervem'in Restoran Rezervasyon Sistemi hakkında daha fazla bilgi almak için Restoran Rezervasyon Sistemi sayfamızı ve diğer özelliklerimizi inceleyebilirsiniz.