Fine Dining Restoranlarda Rezervasyon ve Misafir Davranışları Raporu 2022

Fine Dining Restoranlarda Rezervasyon ve Misafir Davranışları Raporu 2022

2022 geride kalırken, Rezervem'in restoran rezervasyon sisteminden restoranlarda misafir tercihleri ve rezervasyonlarla ilgili analizler de gün yüzüne çıktı. İşte Rezervem restoranlarında gerçekleşen rezervasyonlar ve misafir tercihlerine göre 2022 raporu.

30 farklı restoranda 167.217 adet rezervasyon oluşturuldu.
Misafirlerin %72,44’ü rezervasyona geleceğini söyledi fakat bunların %4,55’i rezervasyona gelmedi ve NoShow oldu. Restoranlarımızda misafir ağırlama oranı %67,89 olarak gerçekleşti.

Misafirlerin %27,56’i rezervasyonunu iptal etti.
Misafirlerin %38,27’si rezervasyonunu internet üzerinden yaptı.

Rezervasyon Oluşturma Süreleri

Misafirler, rezervasyolarını ortalama 59 saat ile 2,45 gün önceden yaptı. Bu süre Ağustos ayında 75 saat ile 3,13 güne yükseldi. Aralık ayında ise bu süre 40 saat ile 1,67 güne düştü.

NoShow olan rezervasyonlarda misafirler rezervasyonlarını ortalama 57 saat ile 2,38 gün önceden yaptı. İptal olan rezervasyonlar ortalama 23 saat ile 0,96 gün önceden yapıldı.

Günlük Rezervasyonlar

Yılın 330. günü, günlük 1.414 rezervasyon ile yılın en fazla rezervasyon oluşturulan günü oldu.
Yılın 24. günü günlük 66 rezervasyon ile en az rezervasyon oluşturulan gün oldu.

En fazla rezervasyon 6.181 adet ile ayın 29. günü oluşturuldu. En az rezervasyon 3.254 adet ile ayın 31. günü oldu. Anlaşılan, ay sonu dışarıda yemek yemeyi daha çok tercih ediyoruz.

Misafirler %21,62 oranı ile en çok Cumartesi gününe rezervasyon yaptı. En az rezervasyon %9,17 oranı ile Pazartesi günü oldu. Cuma günü için oran %18,62 olurken Perşembe günü için oran %13,55 oldu.

Öğün Seçimleri

Misafirler rezervasyonlarını %75,58 oranı ile Akşam Yemeği olarak yaptı. Yemek sonrası eğlence için Bar rezervasyonlarının oranı %11,18 oldu. Rezervasyonların %10,46’sı Öğle Yemeği için, %2,75’i de Kahvaltı için yapıldı.

Saat Seçimleri

Misafirlerin en çok tercih ettiği saat %16,60 oranı ile saat 19:00 oldu. Devamında %10,31 oranı ile saat 20:00 olurken %9,18 oranı ile saat 19:30 oldu. %8,39 oranı ile saat 21:30 ve %8,33 oranı ile saat 21:00 en fazla tercih edilen saatler oldu.

Eğlence için en çok tercih edilen saat 23:00 oldu.
Akşam yemeği için en çok tercih edilen saat 19:00 oldu.
Öğle yemeği için en çok tercih edilen saat 13:00 oldu.
Kahvaltı için en çok tercih edilen saat 11:00 oldu.

Misafir Sayıları

Rezervasyonların %42,82’si 2 kişilik olarak oluşturuldu. 4 kişilik rezervasyonların oranı %17,53 olurken, 3 kişilik rezervasyonların oranı %15,65 oldu.

5 kişiliklerin oranı %6,82
6 kişiliklerin oranı %5,68
8 kişiliklerin oranı %2,49
7 kişiliklerin oranı %2,36
10 kişiliklerin oranı %1,41 ve 9 kişiliklerin oranı %0,84 oldu.

Tek başına yemek yemek isteyenlerin oranı %1,48 oldu.

Ağırlanan Misafirler

Restoranlarda masaların %42,76 ile 2 kişilik oldu. 4 kişilik masaların oranı %17,25 olurken, 3 kişilik masaların oranı %16,39 oldu.

NoShow Misafir Sayıları

En fazla NoShow %50,53 ile 2 kişilik rezervasyonlarda oldu. Bu oran 4 kişilik rezervasyonlarda %17,99 olurken 3 kişilik rezervasyonlarda %15,08 oldu.

İptal Rezervasyon Misafir Sayıları

En çok iptal %44,24 ile 2 kişilik rezervasyonlarda oldu. 4 kişilik rezervasyonlarda oran %17,58 olurken 3 kişilik rezervasyonlarda bu oran %13,91 oldu.

Misafirler

Bu yıl 203 farklı ülkeden 236.242 kişi rezervasyon oluşturdu. Bu kişilerin %71,34’ü Türkçe, %28,65’i İngilizce konuşuyordu

Bu kişilerin %72,23’ü Türkiye’den. İkinci sırada %1,55 ile Birleşik Krallık'dan', üçüncü sırada %1,42 ile A.B.D.'den. Listenin kalan bir kısım devamı şöyle;

Almanya (%0,94)
Suudi Arabistan (%0,94)
Birleşik Arap Emirlikleri (%0,72)
İsviçre (%0,62)
Fransa (%0,54)
Hollanda (%0,50)
İspanya (%0,48)
İtalya (%0,45)
Kazakistan (%0,40)
Lübnan (%0,37)
Meksika (%0,35)
Romanya (%0,34)
Kuveyt (%0,34)
Rusya (%0,33)
İsrail (%0,33)
Bulgaristan (%0,29)
Mısır (%0,28)

Bildirimler

Misafirlere toplamda 456.833 adet bildirim gönderildi. Bu bildirimlerin %77,05’i SMS, %23,82’si E-Posta olarak gönderildi.

Değerlendirmeler

Misafirler toplamda 9.440 adet rezervasyon için geri bildirim yaptı. Bunların %86,51’i değerlendirme, %13,48’i anket olarak alındı.

Güncel Blog Yazılarımız

Lujo Hotel Bodrum’a Dünya Çapında Ödül
Lujo Hotel Bodrum’a Dünya Çapında Ödül

Uluslararası yüzlerce firmanın boy gösterdiği, çeşitli kriterlere göre oy usulü sıralandığı listelerde yalnızca “en iyi” markalar ödüllendirilmektedir. Lujo Hotel Bodrum ise “en iyi” kategorisinde değerlendirilerek World Travel Awards 2020’de “Dünyan...

Restoranların kronik No-Show sorununa kalıcı bir çözüm: Ön ödemeli rezervasyon
Restoranların kronik No-Show sorununa kalıcı bir çözüm: Ön ödemeli rezervasyon

Restoranlar için no-show; kârlılık oranını düşüren, verimsizliği arttıran, ciddi oranlarda zarara sebep olan kronik bir problemdir. Rezervasyonunu tamamlayan misafirin rezervasyonuna gelmemesi, o misafir için yapılan hazırlıklar, ayırılan masa, dolul...

Restoran yönetiminde nasıl başarılı olunur?
Restoran yönetiminde nasıl başarılı olunur?

Restoranlar için başarının temelinde, misafirlerle yürütülen etkili iletişim ve pürüzsüz ilişkiler bulunur. Hiçbir probleme mahal vermeyen bu iletişim ve ilişkinin yapıtaşında ise doğru ve verimli restoran rezervasyon yönetimi, masa yönetimi, misafir...