Restoran Yönetimi için Zaman Kazandıran 8 İpucu ve Püf Nokta

Restoran Yönetimi için Zaman Kazandıran 8 İpucu ve Püf Nokta

Restoranlar için zaman, ticari hayatta faaliyet gösteren her işletme için olduğu gibi oldukça önemli bir rol oynar. Örneğin bir restoran için rezervasyonun alınması işlemi, 1 dakika yerine 10 saniye olduğunda, bu zaman verimliliğini sağlamanın kârlılık oranlarına etki edeceği aşikardır. Gözümüze küçük görünen ancak uzun vadede eşsiz bir öneme sahip olan zamanı verimli kullanma, başarısız olunduğunda dibi görmeye; başarılı olunduğunda ise zirveye oynamaya elverişli bir oyun kurucudur.

Bu içeriğimizde zaman tarafından kurulan söz konusu oyunda başarılı olmak isteyen ve restoran yönetimi için zaman kazanmayı hedefleyenler için 8 ipucu ve püf noktayı sıraladık. Bu ipuçları ve püf noktalar takip edildiğinde dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğu da anlaşılabilecektir. Gelin restoran yönetimi nasıl olmalı birlikte inceleyelim.

Restoran Yönetimi için Zaman Kazandıran 8 İpucu ve Püf Nokta

Zamana Karşı Yarışan Restoran Yönetimi

Restoranların zamana karşı yarışabilmesi ve akıp giden zamanı avantaja çevirebilmesi için restoran yönetimi uygulamalarını kullanması gerekir. İhtiyaçlara cevap veren dijital bir sistem içerisinde daha fazla memnun müşteri portföyüne ulaşmak kaçınılmaz hale gelir. Bir restoran nasıl zamandan tasarruf eder ve nelere dikkate etmesi gerekir? Adım adım göz atalım.

  1. Otomatik Sistem. Restoranların zaman kaybettikleri en kritik aşama rezervasyon aşamasıdır. Birçok iletişim kanalından gelen rezervasyon taleplerini cevaplandırmak ve sonuçlandırmak hem personel maliyeti hem zaman maliyeti olarak çeşitli masraflara neden olmaktadır. Restoran rezervasyon yönetimi sistemini dijitalleştirmek ve otomatikleştirmek, bu anlamda oldukça kıymetlidir. Böylece e-maillere, telefonlara, sosyal medya mesajlarına vakit ayırmaktansa müşterilerle vakit geçirerek müşteri memnuniyeti artırmak da olanaklı hale gelir.
  2. Planlama Süreci. Rezervasyonlar tamamlandıktan sonra bir müşterinin ne kadar süreyle masada oturacağı, ne yiyeceği, kaç kişi geleceği, sürpriz misafirinin olup olmayacağı, masa sayısının tüm rezervasyonları kaldırıp kaldıramayacağı gibi birçok soru işareti zihinleri meşgul eder. Bu meşguliyet ise yemeklerin hazırlanma aşamasındaki malzeme tedariki, masa planlaması ve benzeri birçok planlama aşamasını sekteye uğratır. Ayrıca rezervasyon yaptıran kişinin rezervasyonuna gelmeyerek no-show oranlarını da yükseltmesi olasıdır. İşte böylesi bir durum karşısında rezervasyon aşamasında misafirden gün, saat aralığı, kişi sayısı ve seçilen menü gibi birçok detay alınmasının ve bunun otomatik olarak gerçekleştirilmesinin ne denli önemli olduğu anlaşılır. Zaman kazanmak için çok iyi planlama; çok iyi planlama için ise profesyonel bir rezervasyon sürecine ihtiyaç duyulur.
  3. Hızlı Rezervasyon. Her şeyin kolaylaştığı günümüz dünyasında restoranların tek tık ile rezervasyon alabilme kabiliyetine sahip olması, artık bir tercihten ziyade gerekliliktir. Bu doğrultuda sosyal medya hesaplarına koyulacak bir link veya internet sitesine yerleştirilecek bir banner veya buton vesilesiyle restoran rezervasyon işlemlerinin tamamlanabilmesine ihtiyaç duyulur. Başarılı bir restoran yönetimi için zaman kazanmanın en etkili yollarından biri rezervasyon sürecini olabildiğince hızlı tamamlamak ve müşterinin basit bir arayüz üzerinden kolayca rezervasyonunu yapabilmesini sağlamaktır.
  4. Mesaj Yönetimi. Misafir tarafından restorana mesaj gönderildiğinde misafire gönderilecek tek bir link üzerinden restoran rezervasyon sürecinin tamamlanabiliyor olması gerekir. Böylece misafirin restoranı aramasına, rezervasyon yaptırmasına ve yaptırdığı rezervasyonu teyit etmesine gerek kalmayacaktır.
  5. Otomatik Anımsatıcılar. Restoran yönetimi sürecinin başarıyla yürütülmesi ve zamandan tasarruf edilmesi için rezervasyon yaptıran misafire rezervasyonunun yaklaştığının otomatik olarak haber verilmesi ve rezervasyon detaylarında gerçekleştirilen bir değişiklik olduysa buna ilişkin de değişiklik yapıldığının otomatik olarak bildirilmesi gerekir. Aksi halde no-show oranlarının artmasına sebep olunabilir veya yapılan değişikliğin sisteme işlendiğinden emin olmayan misafirin restoranı arayarak yeni bir süreç başlatarak restoranın zamandan tasarruf etme hedeflerini sekteye uğratabilir.
  6. Özel Taleplerin Unutulmaması. Misafirler rezervasyon yaptırırken özel taleplerini yorum bölümüne yazabilmeli ve bu özel talepler, restoranda misafirle iletişimde olacak herkesin görebileceği bir sistemde konumlandırılmalıdır. Örneğin vejetaryen olduğunu yorum bölümünde belirten bir misafire buna yönelik yemeklerin hiçbir fire verilmeksizin eksiksiz olarak getirilmesi gerekir. Farklı bir menünün getirilmesi halinde misafir yemeği reddedecek ve hem menü maliyeti hem zaman maliyeti masraf olarak restorana dönecektir. Bu nedenle kişilerin defterinden ziyade, ilgili tüm personelin görebileceği şekilde dijital bir sistemde özel taleplerin görünür olması, restoran yönetimi için olmazsa olmazlar arasındadır.
  7. Ön Ödeme Modeli Kullanmak. Rezervasyonların ön ödemeli olarak yapılması, restoranların no-show oranlarını düşürmesinde eşsiz bir öneme sahiptir. Özellikle özel kutlamalar ve aktiviteler söz konusu olup restoran masa rezervasyonu yapılacak ise bu rezervasyonların ön ödemeli olarak alınması gerekmektedir. Böylece rezervasyona gelinmemesi durumunda alınan ön ödemeler satışa çevrilebilecektir. Ön Ödemeli rezervasyonlar ile ilgili detaylı bilgi için buraya tıklayın.
  8. Kolay Muhasebe Yapmak. Yapılan rezervasyonların iptal edilmesi halinde hızlı geri ödeme yapmak veya rezervasyon aşamasındaki ön ödeme dahil olmak üzere kolay ödeme almak, restoranlar açısından zaman kazandırıcı işlemlerdir. Kolay muhasebe yapılabiliyorsa, muhasebe işlemlerine daha az vakit harcanıyor demektir.

Restoran yönetimi süreçlerinde zamandan tasarruf ederek başarılı olmak için 8 ipucu ve püf noktayı sizinle paylaştık. Bütün bu avantajlara Rezervem ile ulaşmak mümkün. Rezervem ön ödemeli rezervasyon özelliği ile no-show oranlarını düşürmek; restoran online rezervasyon modülü ile tek link üzerinden bütün rezervasyonları otomatik olarak almak ve tek bir arayüzde her birini görebilmek; SMS ve e-posta bildirimleri ile hem rezervasyonları hatırlatmak hem de değişikliklerden misafirleri de otomatik olarak haberdar etmek çok kolay. Rezervem’in söz konusu bütün özelliklerini restoranınıza entegre edebilir ve dijitalleşme ile sektörünüzün parlayan yıldızı olabilirsiniz.